Japońska Bioterapia, Masaż i Akupresura
Motto: Tao, które można wyrazić słowami nie jest prawdziwym Tao. Imię, które może być nadane, nie jest stałym imieniem. Bezimienne jest początkiem nieba i ziemi, imię posiadające - matka wszystkich rzeczy. Dlatego ten, kto wolny jest od namiętności, widzi jego chwałę, a kto namiętnościami jest ogarnięty, widzi je tylko w formie skończonej. Pierwsze i wtóre są tego samego pochodzenia, lecz z różnymi nazwami. Razem nazywają się najgłębszym. Od jednego najgłębszego do wtórego - drzwi do wszelkiej cudowności.
Tao Te King
ReiKi, które można wyrazić słowami nie jest jeszcze prawdziwym ReiKi, a jedynie mową o ReiKi. Ki to japońskie słowo, znane dziś na całym świecie, oznaczające Uniwersalną Energię Życia, energię przenikającą cały Wszechświat. Jej źródłem jest Najwyższa Istota, Najwyższa Jaźń, Bóg, Duch Kosmosu. Jest to Energia o swej własnej świadomości, energia która w swej czystej postaci czyni jedynie najwyższe dobro. Każda Czująca Istota a w szczególności Człowiek ma pewien dostęp do tej Energii. Mówią o Niej wszystkie filozofie i religie świata. Jezus Chrystus mówił o Ki jako o zstąpieniu Ducha Świętego. Gautama Buddha uczył o niej jako o energii Oświecenia. Energia Ki otacza nas i przenika, a każda Dusza jest w swej głębi źródłem Ki. Nie zawsze jednak potrafimy z energii Ki skorzystać i dlatego w systemie ReiKi umiejętność korzystania z tej Energii jest przekazywana poprzez Dostrojenie, zwane prawidłowo Inicjacją.
Niewyćwiczone ucho nie wyłapie melodii nieznanego instrumentu grającego w orkiestrze. Jednak, gdy pozna jego dźwięk, to będzie mu to przychodzić coraz łatwiej. Podobnie podczas Inicjacji nasze ciało i świadomość bezpośrednio doświadczają działania tej odwiecznej energii Wszechświata. Od tej chwili osoba zainicjowana już zawsze może być Przewodnikiem dla tej cudownej Energii, chociaż zdażają się ludziom wtórne zablokowania jeśli porzucają podstawowe ćwiczenia systemu Usui ReiKi. Bycie czystym Przewodnikiem Ki to wyciszyć umysł i pozwolić działać ReiKi, Energii Duszy. Tą Energią nie trzeba sterować, Ona sama sobą kieruje. Energia ReiKi zawsze dociera tam, gdzie jest potrzebna i uzdrawia te aspekty, które tego najbardziej potrzebują. ReiKi działa na bardzo wysokim poziomie wewnetrznym. Musimy zdać sobie sprawę, że ta Energia uzdrawia przede wszystkim naszego Ducha i Umysł. Uzdrowienie na poziomie fizycznym i emocjonalnym przychodzi jako rezultat. W związku z tym powinniśmy porzucić wszelkie oczekiwania i pozwolić działać wyższej Jaźni, Duszy. Jej skutki mogą być zaskakujące i nie zawsze takie, jakich sobie życzymy. Dlatego posługiwanie się tą Energią wymaga pewnej duchowej dojrzałości i bez mała ślepej wiary w jej i naszą boską moc.
W czasach Mikao Usui, a także później w japońskim Usui ReiKi Gakkai nie było przekazywania ReiKi w formie weekendowych seminariów. Adepci spotykali się z nauczycielem na regularnych spotkaniach Kręgu Reiki - Shuyokai, zwykle w soboty, bo był to w owych czasach jedyny dzień wolny od pracy w Japonii. Nauka metody ReiKi czy jakiejkolwiek innej sztuki wymaga dużo pracy i zaangażowania. Istnieje podobieństwo pomiędzy nauką ReiKi a np. Kiatsu czy Aikido. Nie jest możliwe nauczenie się sztuki walki w ciągu paru weekendów. Wymaga to długotrwałej praktyki i ciągłego treningu. Podobnie nauka ReiKi w tzw. szkołach zachodnich daleko odbiega od oryginalnej formuły,a wedle japońskich mistrzów cała tak zwana "zachodnia linia reiki" jest wypaczona. Dlatego właśnie proponujemy naukę systemu Usui ReiKi w formule warsztatów Shuyokai. Kolejne stopnie zaawansowania nie są uzależnione od ilości warsztatów w których adept bierze udział ani od ilości ReiJu (inicjacja), które otrzymuje. Kolejne poziomy są osiągane przez członków Stowarzyszenia UR po opanowaniu właściwych technik i zdobyciu niezbędnej wiedzy i umiejętności, a także etycznej postawy.
Wiele legend i opowieści pobudziło do istnienia życie i działalność dr Mikao Gyoho Usui. Najbardziej wiarygodną wersją wydaje się ta, zapisana przez jego bezpośrednich uczniów na nagrobku znajdującym się na górze Kurama w Tokio. Miejsce to, w którym spoczywają szczątki żony Mistrza Usui - Sadako, jego syna - Fuji oraz córki - Toshiko, zawiera też fragmenty szczątków Mistrza. Do innych miejsc związanych z Usui należy świątynia Saihoji powstała 11 miesięcy po śmierci Sensei, która nie jest jednak oryginalnym miejscem jego pochówku. W Tokio znajduje się natomiast małe, prywatne sanktuarium, ufundowane przez uczniów Mikao Usui - to w niej przechowywane są szczątki Nauczyciela, oryginalne nauki oraz fotografia wykonana przez dr Hayashi. Nikt obcy z poza Japońskiego Gakkai - Stowarzyszenia ReiKi - nie ma do niej wstępu.
ReiKi to Energia Uniwersalna - Boska Moc Ducha. I to Bóg - Najwyższa Istota jest Najwyższym Mistrzem, Wielkim Mistrzem. Jemu warto i należy podporządkować swoje życie, ale nie koniecznie już każdemu z brzegu instruktorowi ReiKi. Żaden nauczyciel ReiKi nie powinien niewolniczo podporządkowywać sobie uczniów ani ich od siebie psychicznie uzależniać, bo ReiKi ma dawać Wolność i Miłość. Jednakże mistrzów i nauczycieli szanuje się a nawet czci ich pamięć w odpowiedni sposób. Brak tej kultury szacunku i czci dla Mistrza Usui i Nauczycieli powoduje, że zachodnie uproszczenia i dewiacje znane pod nazwą "reiki" jakieś tam nie są uznawane przez autentyczną japońską sukcesję prezydentów Nihon Reiki Gakkai. W Japonii naucza się ReiKi w ramach opłacanej składki członkowskiej, która nie jest wygórowana. Osoby, które mają jakieś obsesje i nie chcą się zrzeszać w Stowarzyszeniu (Gakkai) założonym przez Mikao Usui nie wolno nauczać, gdyż swoją chorą postawą dowodzą, że z Reiki nie chcą mieć nic wspólnego, a Reiki Gakkai to wspólnota oddanych i wiernych uczniów systemu Usui Reiki, wspólnota profesjonalnych uzdrowicieli i mistrzów.
Inną ważną sprawą jest fakt, że prawdziwe ReiKi nie zawiera w żadnym wypadku tak zwanych "inicjacji na odległość". Przesyła się energię Ki dla leczenia na odległość, ale Inicjacje i Synchronizacje zawsze robi się w bezpośredniej obecności uprawnionego Nauczyciela. Masażu czy akupresury nie da się zrobić na odległość podobnie jak inicjacji, która nie jest jedynie przesłaniem energii. Inicjowanie na odległość to makabryczne oszustwo dokonywane na nieświadomych zasad nauki i inicjowania osobach. Niektórzy chcą robić za młodych bogów, ale czynami swymi dowodzą, że są jedynie oszustami żerującymi na ludzkiej naiwności. Taka działalność nie ma nic wspólnego z ReiKi ani innymi uczciwymi systemami, bo czy ktoś nakarmi głodnego na odległość? Czy najesz się tym co jest na moim stole "na odległość"? Bzdura totalna polegająca na pomyleniu rozumu albo jego braku podszyta fatalną skłonnością do oszukiwania. Ceremonia Inicjacyjna ReiKi jest procedurą wykonywaną na żywej osobie, a nie na jej fantomie czy zdjęciu. Przez telefon można doradzić, porozmawiać na odległość, ale nie można dotknąć dłoni drugiej osoby. Taka jest prawda, a prawdziwi mistrzowie ReiKi jak słyszą te bzdury o inicjowaniu na odległość i setkach dodatkowych znaczków dostają skrętu kiszek z wrażenia, że ludzie na Zachodzie potrafią być tak nieuczciwi i tak opacznie pojmować oraz wypaczać podstawowe zasady Drogi. Podobnie nie ma możliwości korespondencyjnego opanowania programu sztuk walki na odległość, bo trzeba ćwiczyć z mistrzem. Ktoś inicjowany rzekomo na odległość stoi w miejscu, bo tak naprawdę nic inicjacyjnego nie otrzymał i jeszcze jako naiwniak zapłacił za to. Wielu oszustów milczy w tym temacie, bo chętnie wezmą pieniądze za niewykonaną pracę.
Niewyćwiczone ucho nie wyłapie melodii nieznanego instrumentu grającego w orkiestrze. Jednak, gdy pozna jego dźwięk, to będzie mu to przychodzić coraz łatwiej. Podobnie podczas Inicjacji nasze ciało i świadomość bezpośrednio doświadczają działania tej odwiecznej energii Wszechświata. Od tej chwili osoba zainicjowana już zawsze może być Przewodnikiem dla tej cudownej Energii, chociaż zdażają się ludziom wtórne zablokowania jeśli porzucają podstawowe ćwiczenia systemu Usui ReiKi. Bycie czystym Przewodnikiem Ki to wyciszyć umysł i pozwolić działać ReiKi, Energii Duszy. Tą Energią nie trzeba sterować, Ona sama sobą kieruje. Energia ReiKi zawsze dociera tam, gdzie jest potrzebna i uzdrawia te aspekty, które tego najbardziej potrzebują. ReiKi działa na bardzo wysokim poziomie wewnetrznym. Musimy zdać sobie sprawę, że ta Energia uzdrawia przede wszystkim naszego Ducha i Umysł. Uzdrowienie na poziomie fizycznym i emocjonalnym przychodzi jako rezultat. W związku z tym powinniśmy porzucić wszelkie oczekiwania i pozwolić działać wyższej Jaźni, Duszy. Jej skutki mogą być zaskakujące i nie zawsze takie, jakich sobie życzymy. Dlatego posługiwanie się tą Energią wymaga pewnej duchowej dojrzałości i bez mała ślepej wiary w jej i naszą boską moc.
W czasach Mikao Usui, a także później w japońskim Usui ReiKi Gakkai nie było przekazywania ReiKi w formie weekendowych seminariów. Adepci spotykali się z nauczycielem na regularnych spotkaniach Kręgu Reiki - Shuyokai, zwykle w soboty, bo był to w owych czasach jedyny dzień wolny od pracy w Japonii. Nauka metody ReiKi czy jakiejkolwiek innej sztuki wymaga dużo pracy i zaangażowania. Istnieje podobieństwo pomiędzy nauką ReiKi a np. Kiatsu czy Aikido. Nie jest możliwe nauczenie się sztuki walki w ciągu paru weekendów. Wymaga to długotrwałej praktyki i ciągłego treningu. Podobnie nauka ReiKi w tzw. szkołach zachodnich daleko odbiega od oryginalnej formuły,a wedle japońskich mistrzów cała tak zwana "zachodnia linia reiki" jest wypaczona. Dlatego właśnie proponujemy naukę systemu Usui ReiKi w formule warsztatów Shuyokai. Kolejne stopnie zaawansowania nie są uzależnione od ilości warsztatów w których adept bierze udział ani od ilości ReiJu (inicjacja), które otrzymuje. Kolejne poziomy są osiągane przez członków Stowarzyszenia UR po opanowaniu właściwych technik i zdobyciu niezbędnej wiedzy i umiejętności, a także etycznej postawy.
Wiele legend i opowieści pobudziło do istnienia życie i działalność dr Mikao Gyoho Usui. Najbardziej wiarygodną wersją wydaje się ta, zapisana przez jego bezpośrednich uczniów na nagrobku znajdującym się na górze Kurama w Tokio. Miejsce to, w którym spoczywają szczątki żony Mistrza Usui - Sadako, jego syna - Fuji oraz córki - Toshiko, zawiera też fragmenty szczątków Mistrza. Do innych miejsc związanych z Usui należy świątynia Saihoji powstała 11 miesięcy po śmierci Sensei, która nie jest jednak oryginalnym miejscem jego pochówku. W Tokio znajduje się natomiast małe, prywatne sanktuarium, ufundowane przez uczniów Mikao Usui - to w niej przechowywane są szczątki Nauczyciela, oryginalne nauki oraz fotografia wykonana przez dr Hayashi. Nikt obcy z poza Japońskiego Gakkai - Stowarzyszenia ReiKi - nie ma do niej wstępu.
ReiKi to Energia Uniwersalna - Boska Moc Ducha. I to Bóg - Najwyższa Istota jest Najwyższym Mistrzem, Wielkim Mistrzem. Jemu warto i należy podporządkować swoje życie, ale nie koniecznie już każdemu z brzegu instruktorowi ReiKi. Żaden nauczyciel ReiKi nie powinien niewolniczo podporządkowywać sobie uczniów ani ich od siebie psychicznie uzależniać, bo ReiKi ma dawać Wolność i Miłość. Jednakże mistrzów i nauczycieli szanuje się a nawet czci ich pamięć w odpowiedni sposób. Brak tej kultury szacunku i czci dla Mistrza Usui i Nauczycieli powoduje, że zachodnie uproszczenia i dewiacje znane pod nazwą "reiki" jakieś tam nie są uznawane przez autentyczną japońską sukcesję prezydentów Nihon Reiki Gakkai. W Japonii naucza się ReiKi w ramach opłacanej składki członkowskiej, która nie jest wygórowana. Osoby, które mają jakieś obsesje i nie chcą się zrzeszać w Stowarzyszeniu (Gakkai) założonym przez Mikao Usui nie wolno nauczać, gdyż swoją chorą postawą dowodzą, że z Reiki nie chcą mieć nic wspólnego, a Reiki Gakkai to wspólnota oddanych i wiernych uczniów systemu Usui Reiki, wspólnota profesjonalnych uzdrowicieli i mistrzów.
Inną ważną sprawą jest fakt, że prawdziwe ReiKi nie zawiera w żadnym wypadku tak zwanych "inicjacji na odległość". Przesyła się energię Ki dla leczenia na odległość, ale Inicjacje i Synchronizacje zawsze robi się w bezpośredniej obecności uprawnionego Nauczyciela. Masażu czy akupresury nie da się zrobić na odległość podobnie jak inicjacji, która nie jest jedynie przesłaniem energii. Inicjowanie na odległość to makabryczne oszustwo dokonywane na nieświadomych zasad nauki i inicjowania osobach. Niektórzy chcą robić za młodych bogów, ale czynami swymi dowodzą, że są jedynie oszustami żerującymi na ludzkiej naiwności. Taka działalność nie ma nic wspólnego z ReiKi ani innymi uczciwymi systemami, bo czy ktoś nakarmi głodnego na odległość? Czy najesz się tym co jest na moim stole "na odległość"? Bzdura totalna polegająca na pomyleniu rozumu albo jego braku podszyta fatalną skłonnością do oszukiwania. Ceremonia Inicjacyjna ReiKi jest procedurą wykonywaną na żywej osobie, a nie na jej fantomie czy zdjęciu. Przez telefon można doradzić, porozmawiać na odległość, ale nie można dotknąć dłoni drugiej osoby. Taka jest prawda, a prawdziwi mistrzowie ReiKi jak słyszą te bzdury o inicjowaniu na odległość i setkach dodatkowych znaczków dostają skrętu kiszek z wrażenia, że ludzie na Zachodzie potrafią być tak nieuczciwi i tak opacznie pojmować oraz wypaczać podstawowe zasady Drogi. Podobnie nie ma możliwości korespondencyjnego opanowania programu sztuk walki na odległość, bo trzeba ćwiczyć z mistrzem. Ktoś inicjowany rzekomo na odległość stoi w miejscu, bo tak naprawdę nic inicjacyjnego nie otrzymał i jeszcze jako naiwniak zapłacił za to. Wielu oszustów milczy w tym temacie, bo chętnie wezmą pieniądze za niewykonaną pracę.
Terapie ReiKi
Terapia ReiKi może być z powodzeniem stosowana zarówno w przypadku dolegliwości fizycznych, jaki i psychicznych. Sam dotyk, pełen miłości i współczucia ma moc uzdrawiania, podobnie masaże czy uciski punktów, które naucza się na drugim stopniu ReiKi. Dotyk uwalnia tłumione emocje i uspokaja, łagodzi stres i wprowadza w ciało poczucie bezpieczeństwa. Dotyk dla zdrowia to najbardziej pierwotna forma komunikowania mocy miłości. ReiKi jest to również praca z energią subtelną meridianów w ciele - podczas zabiegu wykonuje się oczyszczenie ciała z nagromadzonej energii chorobowej oraz energetyzuje się ciało w celu zasilenia go świeżą energią uzdrawiającą. Podczas zabiegu często następuje poszerzenie świadomości, które umożliwia osobie chorej zmianę relacji z chorobą - integrację treści i komunikatów, jakie ciało stara się przekazać w postaci choroby. Kiedy uda nam się rozpoznać i odczytać przesłanie, które nasze ciało przekazuje nam w postaci choroby, przestaje wówczas ona być niezbędną formą komunikacji. Bardzo dobre efekty przynosi terapia ReiKi w połączeniu z innymi formami terapii:
- tradycyjna medycyna japońska, chińska lub tybetańska,
- psychosynteza, psychologia zorientowana na proces,
- medytacyjna integracja psychosomatyczna jak joga integralna,
- Rebirthing - integracja oddechem,
- sztuka afirmowania i autosugestii,
- terapie ajurwedyjskie.
ReiKi działa przez nas - przez naszą boską cząstkę, poprzez istotę. Zwracając się do Najwyższej Istoty z prośbą o błogosławieństwo ReiKi, stajemy się kanałem dla Jej strumienia. To nie my uzdrawiamy - to ReiKi uzdrawia. To nie my kierujemy tą Energią Ki (Chi), gdyż posiada ona własną, najwyższą świadomość i zawsze działa dla Najwyższego Dobra. My jesteśmy jedynie przewodem Energii, przewodem dla energii Ki. Prosimy o tajemną energię Ki z pokorą a ona płynie przez nasze dłonie, spojrzenie, oddech i umysł. Na tym się zaczyna i KOŃCZY nasza rola w przekazie energii, jednak musimy znać miejsca przyłożenia dłoni na zarządców ciała czy ważniejsze punkty akupresury i meridiany.
Czy energia ReiKi może szkodzić?
Energia ReiKi sama z siebie nigdy nie może nikomu szkodzić, chociaż ludzie parający się niszczeniem potrafią uzywać energii dl aszkodliwych celów. Jej Źródłem jest Sonten - Najwyższa Jaźń, Boska Wola, a Sonten zawsze działa dla Najwyższego Dobra stworzeń, chociaż stworzenie czasem innemu stworzeniu krzywdę potrafi wyrządzić. Jednakże czasem może się zdarzyć, że skutki jej działania są inne od oczekiwanych, co wynika to z tego, że nasze ego nie jest w stanie ogarnąć swym zrozumieniem całej złożoności sytuacji i sposobów swego uzdrowienia. Japońscy Nauczyciele mówili że "nie możesz i nie powinieneś nawet próbować przewidzieć, jakie będą skutki zabiegu ReiKi. Jest to energia uzdrawiająca na bardzo wysokich poziomach. Jej skutki na poziomie fizycznym mogą być zdumiewające, szokujące i zaskakujące. W skrajnym przypadku z jakim można nie mieć w życiu do czynienia, pacjent może nawet umrzeć szybciej niż by się to stało bez zabiegów uzdrawiania, gdyż Boska Moc pragnie zakończyć zbędne cierpienie. Jedyne co do Ciebie należy, to bycie czystym przewodem i wiara w Wyższą Jaźń".
Odpowiedź na to pytanie nie jest prosta, a większość zachodnich nauczycieli ReiKi bez wahania odpowie, że nie, lecz rzeczywistość jest trochę bardziej skomplikowana. Po pierwsze Energia ReiKi przepływając przez Przewód czyli Uzdrowiciela działa także na niego. Także on korzysta z jej Błogosławieństwa i ulega uzdrowieniu. Może to powodować reakcję oczyszczania, co zwykle nie bywa przyjemne. Może też się zdarzyć, że uzdrowiciel będzie odczuwał dolegliwości pacjenta i musi się nauczyć eliminować takie doznania pomocne jednak w energodiagnostyce. Przyczyny tego mogą być następujące:
Uzdrowiciel tak bardzo chce ulgi dla pacjenta, że podświadomie bierze na siebie jego dolegliwości. Zdarza się tak często w przypadku uzdrawiania osób z którymi jesteśmy silnie związani emocjonalnie. Należy wówczas pozwolić działać ReiKi a nie oczekiwać konkretnych rezultatów.
Uzdrowiciel jest bardzo empatyczny i odczuwa ból pacjenta. Może się tak zdarzyć, że uzdrowiciel będzie energetycznie wrażliwy i będzie odczuwał pewne dolegliwości. Powinno to jednak ustąpić po zakończeniu zabiegu.
Należy też pamiętać, że uzdrowiciel obcuje z energią chorobową swych pacjentów. Aby zachować zdrowie powinien regularnie oczyszczać swoje ciało poprzez kąpiele w słonej wodzie oraz medytację jak Hatsurei-Ho, które służy do codziennej praktyki!
Uzdrowiciel tak bardzo chce ulgi dla pacjenta, że podświadomie bierze na siebie jego dolegliwości. Zdarza się tak często w przypadku uzdrawiania osób z którymi jesteśmy silnie związani emocjonalnie. Należy wówczas pozwolić działać ReiKi a nie oczekiwać konkretnych rezultatów.
Uzdrowiciel jest bardzo empatyczny i odczuwa ból pacjenta. Może się tak zdarzyć, że uzdrowiciel będzie energetycznie wrażliwy i będzie odczuwał pewne dolegliwości. Powinno to jednak ustąpić po zakończeniu zabiegu.
Należy też pamiętać, że uzdrowiciel obcuje z energią chorobową swych pacjentów. Aby zachować zdrowie powinien regularnie oczyszczać swoje ciało poprzez kąpiele w słonej wodzie oraz medytację jak Hatsurei-Ho, które służy do codziennej praktyki!
Jakie choroby leczy ReiKi?
ReiKi leczy wszystkie choroby duszy, umysłu i ciała. Nie oznacza to jednak, że każdy pacjent zostanie zaraz uzdrowiony! Należy pamiętać o tym, że choroba pojawia się albo dlatego, że tego chcemy albo aby nam pokazać, że podążamy w swym życiu złą drogą. Pacjent w ramach przyjmowania terapii ReiKi powinien m.in.:
- Rozważyć jakie są przyczyny choroby i przyjąć nowe schematy myślowe (Nentastu-Ho).
- Pozbyć się negatywnych uczuć, które żywi.
- Przebaczyć rzeczywiste i nierzeczywiste winy.
- Kreować i pogłębiać swój nowy, pozytywny wizerunek.
- Zmienić swoje choobogenne nawyki żywieniowe.
- Oczyszczać ciało za pomocą kąpieli w słonej wodzie.
- Otworzyć się psychicznie na boskie błogosławieństwo i uzdrowienie.
USUI REIKI RYOHO
Usui Reiki Ryoho oznacza dosłownie "System Uzdrawiania Uniwersalną Energią Życia Usui". Historia tego systemu skrywa wciąż trochę tajemnic i czasem niejasności. Został on stworzony przez Mikao Gyoho Usui, który urodził się 15 Sierpnia 1865 w Yago, miasteczku należącym do dystryktu Yamagata i prefektury Gifu. W wieku 4 lat, w 1869 roku, Usui został posłany do buddyjskiego klasztoru w tradycji Tendai, do której należeli jego przodkowie. O ile wiadomo, był zdolnym i błyskotliwym uczniem. Tendai (nazwa japońska) to Szkoła buddyjska powstała w Chinach, zwana T'ien - T'ai. Jak często w Chinach, nazwa szkoły a także wiele imion i przydomków mistrzów buddyjskich, pochodzi od nazwy góry, na której znajdowała się świątynia lub klasztor. Do Japonii została przeniesiona w VIII wieku e.ch. przez Saicho (Dengyo Daishi), ucznia dziesiątego patriarchy tej szkoły, Tao-Sui. W Japonii powstały trzy gałęzie tej szkoły: Sammon, Jimon i Shinsei. W tej ostatniej, praktyki związane były z kultem Buddha Amitabha.
Usui odebrał wyższe wykształcenie i otrzymał doktorat z literatury. Płynnie posługiwał się obcymi językami i zapoznał się z zachodnią medycyną, teologią i filozofią. Podobnie jak wielu intelektualistów w tamtych czasach, Usui był zafascynowany "nową nauką" pochodzącą z Zachodu. W tym czasie (1870-1890) do władzy doszedł cesarz MeiJi. Mutsuhito, zwany Meiji (1852-1912) to cesarz japoński od 1868. W 1867 stanął na czele przewrotu, który zlikwidował panowanie szogunów z dynastii Tokugawa. W okresie sprawowania rządów zwanym okresem Meiji unowocześnił kraj, wprowadzając europejskie wzorce w wielu dziedzinach życia społecznego i gospodarczego, m.in. w latach 1872-1873 dokonał reformy rolnej, przeprowadził nowy podział administracyjny kraju. Za jego rządów nastąpił gwałtowny rozwój przemysłu. W 1889 wprowadzono konstytucję, powołano rząd, umożliwiono działalność partiom politycznym. Za jego panowania Japonia dokonała wielu zdobyczy terytorialnych, zajmując m.in. Tajwan, Peskadory, półwysep Liaotung z Port Artur.
Pod jego panowaniem, "stare idee" zostały zastąpione modernizacją a Japonia po raz pierwszy zaprzestała izolacjonizmu. Zapanowała moda na zachodni styl życia. W każdej dziedzinie życia publicznego, ludzie którzy choćby liznęli odrobinę "nowoczesnej nauki", byli promowani na wysokie i poważane stanowiska. Ludzie "nowej wiedzy" bywali wręcz idolizowani. Mottem epoki stało się "Oświecenie i Cywilizacja". Ojciec Mikao Usui, Uzaemon, także podążał z nurtem modernizacji i piął się w górę w polityce. Usui darzył ojca wielkim szacunkiem i również uległ narodowej obsesji westernizacji. Podróżował i kontynuował studiowanie zachodniej medycyny i nauki. Zaprzyjaźnił się podobno z paroma Chrześcijańskimi misjonarzami, którzy studiowali medycynę na uniwersytetach w Harvardzie i Yale, ale ogólnie nie miał związków z chrześcijaństwem. W czasach gdy Japonia po raz pierwszy otworzyła swe granice, pierwszymi przybyszami byli właśnie misjonarze, zarówno katoliccy, jak i protestanccy. Rozpoczęli swą działalność w trzech dystryktach. Między innymi w Yokohamie, pod przewodnictwem Johna Ballagh. Tu zorganizowali ośrodek medyczny i tu też skupiła się zachodnia wiedza medyczna. Misjonarze stali się z czasem wpływowymi liderami i założyli w roku 1872 pierwszy Japoński Kościół Chrześcijański.
W tych czasach powrócił z podróży po Ameryce Neesima - Japończyk, który przeszedł na Chrześcijaństwo. W 1876 roku założył on w Kyoto, będącym od wieków ośrodkiem filozofii buddyjskiej, szkołę Doshi-Sha. Stała się ona teologicznym seminarium, gdzie pod koniec lat '80 XIX wieku prezentowano "teologię liberalną". Tam też gromadzili się misjonarze dający wykłady i seminaria liberalnej myśli chrześcijańskiej. Byli oni otwarci na nowe idee Darwinizmu i naukową wizję świata. Jest prawdopodobne, że Usui uczęszczał tam na niektóre wykłady a nie jest wykluczone, że również wygłaszał własne. Jednak z jego notatek jasno wynika, że nie przeszedł na Chrześcijaństwo i do tej doktryny odnosił się sceptycznie. W historii przekazanej przez panią Takatę jest powiedziane, że Mikao Usui uczył w katolickiej szkole, jednak na pewno nie jest to prawda. Prawdopodobnie informacja ta choć zmyślona była podawana w celach propagandowych, aby przybliżyć ReiKi Amerykanom i przełamać ich powojenne uprzedzenia wobec Japończyków.
Usui kontynuował swe duchowe poszukiwania i zaangażował się w działalność duchowej grupy "Rei Jyutsu Ka". Grupa ta miała swoje centrum u podnóża góry Kurama-Yama, na północ od Kyoto. Znajduje się tam starożytna świątynia buddyjska - Kurama-Dera, słynąca z ogromnego posągu Buddy Amidy. Świątynia ta powstała w 770 roku e.ch. i należała wówczas do buddyjskiej linii Tendai. Świątynia Kurama-Dera od dawna uchodziła za szczególne miejsce mocy, bo miejsce to posiada niezwykły, naturalny urok. Znajduje się tam między innymi wodospad, gdzie często medytował sam Mikao Usui. W 1892 roku Mikao Usui zaraził się cholerą, kiedy jej epidemia opanowała Kyoto. Miał wówczas doświadczenie z pogranicza śmierci, w którym pojawiła się wizja Buddy Mahavairoćana - Wielkiego Centralnego Buddy przekazującego mu nauki. Było to doświadczenie, które przesądziło o dalszym życiu Usui Mikao i zainicjowało znaczące zmiany w jego życiu. Zaczął interesować się naukami ezoterycznymi i systemami duchowego uzdrawiania; postanowił poznać je dla dobra ludzkości. Kiedy wyzdrowiał, podzielił się swoim doświadczeniem ze swoją rodziną i rodzinnym kapłanem. Byli oni jednak sceptycznie nastawieni do jego doświadczeń a kapłan wręcz wygnał go ze świątyni.
Mikao Usui był jednak zdeterminowany, aby odnaleźć odpowiedzi na pytania dotyczące jego wizji i w końcu trafił na Bonze w tradycji Shingon, nazwiskiem Watanabe, który rozpoznał w nim duchowy potencjał i przyjął go na ucznia. Syn Bonze - Watanabe Kioshi Itami, wkrótce stał się najlepszym przyjacielem Usui. Tak więc, w 1892 roku Usui wstąpił do buddyjskiej tradycji Shingon. Shingon-Shū to główna tradycyjna linia buddyjska w Japonii, zbliżona do hinduizmu i lamaizmu. Założona przez mnicha Kūkaia w początkach IX wieku e.ch. Najważniejszą jej siedzibą jest klasztor Kōyasan na górze Kōya. Bardzo zbulwersowało to sintoistyczną rodzinę Mikao Usui i zaowocowało wydziedziczeniem Mikao. Do dziś dnia jego potomkowie nie chcą o nim rozmawiać, mówiąc że ich przodkowie zakazali wymieniać jego imienia. Nawet jego córka wyraziła wolę, aby imię jej ojca nie było nigdy wymawiane w jej domu. Mikao Usui przeznaczał wiele czasu i pieniędzy, krocząc nowo obraną ścieżką duchową, studiując i gromadząc buddyjskie manuskrypty. W szczególności zajął się buddyjskimi technikami uzdrawiania i zainwestował poważne sumy pieniędzy na zakup tekstów medycznych. Korzystając ze swoich znajomości zebrał teksty z wielu krajów, w tym z Tybetu.
W Kyoto mieściło się wiele pokaźnych buddyjskich bibliotek i klasztorów posiadających kolekcje starożytnych tekstów. Mikao Usui tam właśnie dokonał większości swych badań. Tu także natrafił na Tantrę Olśniewającego Blasku (The Tantra of the Lightning Flash), co uznał to za ważne odkrycie. Przez wiele lat zbierał i studiował medyczne tantry a także poświęcał się medytacji. Jego najbliższy przyjaciel - Watanabe Kioshi Itami, syn jego buddyjskiego nauczyciela, stał się najbardziej oddanym uczniem. Z czasem Usui stał się wykształconym i szanowanym nauczycielem buddyjskim z grupą swoich uczniów. Spotykali się regularnie a Usui nauczał na podstawie zebranych tekstów. Skupiał się na uzdrawianiu i pomocy ludzkości przez uzdrawianie. Praktykowali rytuały w celu powstrzymania szerzących się zaraz i uzdrowienia wszelkiego rodzaju chorób.
Usui odebrał wyższe wykształcenie i otrzymał doktorat z literatury. Płynnie posługiwał się obcymi językami i zapoznał się z zachodnią medycyną, teologią i filozofią. Podobnie jak wielu intelektualistów w tamtych czasach, Usui był zafascynowany "nową nauką" pochodzącą z Zachodu. W tym czasie (1870-1890) do władzy doszedł cesarz MeiJi. Mutsuhito, zwany Meiji (1852-1912) to cesarz japoński od 1868. W 1867 stanął na czele przewrotu, który zlikwidował panowanie szogunów z dynastii Tokugawa. W okresie sprawowania rządów zwanym okresem Meiji unowocześnił kraj, wprowadzając europejskie wzorce w wielu dziedzinach życia społecznego i gospodarczego, m.in. w latach 1872-1873 dokonał reformy rolnej, przeprowadził nowy podział administracyjny kraju. Za jego rządów nastąpił gwałtowny rozwój przemysłu. W 1889 wprowadzono konstytucję, powołano rząd, umożliwiono działalność partiom politycznym. Za jego panowania Japonia dokonała wielu zdobyczy terytorialnych, zajmując m.in. Tajwan, Peskadory, półwysep Liaotung z Port Artur.
Pod jego panowaniem, "stare idee" zostały zastąpione modernizacją a Japonia po raz pierwszy zaprzestała izolacjonizmu. Zapanowała moda na zachodni styl życia. W każdej dziedzinie życia publicznego, ludzie którzy choćby liznęli odrobinę "nowoczesnej nauki", byli promowani na wysokie i poważane stanowiska. Ludzie "nowej wiedzy" bywali wręcz idolizowani. Mottem epoki stało się "Oświecenie i Cywilizacja". Ojciec Mikao Usui, Uzaemon, także podążał z nurtem modernizacji i piął się w górę w polityce. Usui darzył ojca wielkim szacunkiem i również uległ narodowej obsesji westernizacji. Podróżował i kontynuował studiowanie zachodniej medycyny i nauki. Zaprzyjaźnił się podobno z paroma Chrześcijańskimi misjonarzami, którzy studiowali medycynę na uniwersytetach w Harvardzie i Yale, ale ogólnie nie miał związków z chrześcijaństwem. W czasach gdy Japonia po raz pierwszy otworzyła swe granice, pierwszymi przybyszami byli właśnie misjonarze, zarówno katoliccy, jak i protestanccy. Rozpoczęli swą działalność w trzech dystryktach. Między innymi w Yokohamie, pod przewodnictwem Johna Ballagh. Tu zorganizowali ośrodek medyczny i tu też skupiła się zachodnia wiedza medyczna. Misjonarze stali się z czasem wpływowymi liderami i założyli w roku 1872 pierwszy Japoński Kościół Chrześcijański.
W tych czasach powrócił z podróży po Ameryce Neesima - Japończyk, który przeszedł na Chrześcijaństwo. W 1876 roku założył on w Kyoto, będącym od wieków ośrodkiem filozofii buddyjskiej, szkołę Doshi-Sha. Stała się ona teologicznym seminarium, gdzie pod koniec lat '80 XIX wieku prezentowano "teologię liberalną". Tam też gromadzili się misjonarze dający wykłady i seminaria liberalnej myśli chrześcijańskiej. Byli oni otwarci na nowe idee Darwinizmu i naukową wizję świata. Jest prawdopodobne, że Usui uczęszczał tam na niektóre wykłady a nie jest wykluczone, że również wygłaszał własne. Jednak z jego notatek jasno wynika, że nie przeszedł na Chrześcijaństwo i do tej doktryny odnosił się sceptycznie. W historii przekazanej przez panią Takatę jest powiedziane, że Mikao Usui uczył w katolickiej szkole, jednak na pewno nie jest to prawda. Prawdopodobnie informacja ta choć zmyślona była podawana w celach propagandowych, aby przybliżyć ReiKi Amerykanom i przełamać ich powojenne uprzedzenia wobec Japończyków.
Usui kontynuował swe duchowe poszukiwania i zaangażował się w działalność duchowej grupy "Rei Jyutsu Ka". Grupa ta miała swoje centrum u podnóża góry Kurama-Yama, na północ od Kyoto. Znajduje się tam starożytna świątynia buddyjska - Kurama-Dera, słynąca z ogromnego posągu Buddy Amidy. Świątynia ta powstała w 770 roku e.ch. i należała wówczas do buddyjskiej linii Tendai. Świątynia Kurama-Dera od dawna uchodziła za szczególne miejsce mocy, bo miejsce to posiada niezwykły, naturalny urok. Znajduje się tam między innymi wodospad, gdzie często medytował sam Mikao Usui. W 1892 roku Mikao Usui zaraził się cholerą, kiedy jej epidemia opanowała Kyoto. Miał wówczas doświadczenie z pogranicza śmierci, w którym pojawiła się wizja Buddy Mahavairoćana - Wielkiego Centralnego Buddy przekazującego mu nauki. Było to doświadczenie, które przesądziło o dalszym życiu Usui Mikao i zainicjowało znaczące zmiany w jego życiu. Zaczął interesować się naukami ezoterycznymi i systemami duchowego uzdrawiania; postanowił poznać je dla dobra ludzkości. Kiedy wyzdrowiał, podzielił się swoim doświadczeniem ze swoją rodziną i rodzinnym kapłanem. Byli oni jednak sceptycznie nastawieni do jego doświadczeń a kapłan wręcz wygnał go ze świątyni.
Mikao Usui był jednak zdeterminowany, aby odnaleźć odpowiedzi na pytania dotyczące jego wizji i w końcu trafił na Bonze w tradycji Shingon, nazwiskiem Watanabe, który rozpoznał w nim duchowy potencjał i przyjął go na ucznia. Syn Bonze - Watanabe Kioshi Itami, wkrótce stał się najlepszym przyjacielem Usui. Tak więc, w 1892 roku Usui wstąpił do buddyjskiej tradycji Shingon. Shingon-Shū to główna tradycyjna linia buddyjska w Japonii, zbliżona do hinduizmu i lamaizmu. Założona przez mnicha Kūkaia w początkach IX wieku e.ch. Najważniejszą jej siedzibą jest klasztor Kōyasan na górze Kōya. Bardzo zbulwersowało to sintoistyczną rodzinę Mikao Usui i zaowocowało wydziedziczeniem Mikao. Do dziś dnia jego potomkowie nie chcą o nim rozmawiać, mówiąc że ich przodkowie zakazali wymieniać jego imienia. Nawet jego córka wyraziła wolę, aby imię jej ojca nie było nigdy wymawiane w jej domu. Mikao Usui przeznaczał wiele czasu i pieniędzy, krocząc nowo obraną ścieżką duchową, studiując i gromadząc buddyjskie manuskrypty. W szczególności zajął się buddyjskimi technikami uzdrawiania i zainwestował poważne sumy pieniędzy na zakup tekstów medycznych. Korzystając ze swoich znajomości zebrał teksty z wielu krajów, w tym z Tybetu.
W Kyoto mieściło się wiele pokaźnych buddyjskich bibliotek i klasztorów posiadających kolekcje starożytnych tekstów. Mikao Usui tam właśnie dokonał większości swych badań. Tu także natrafił na Tantrę Olśniewającego Blasku (The Tantra of the Lightning Flash), co uznał to za ważne odkrycie. Przez wiele lat zbierał i studiował medyczne tantry a także poświęcał się medytacji. Jego najbliższy przyjaciel - Watanabe Kioshi Itami, syn jego buddyjskiego nauczyciela, stał się najbardziej oddanym uczniem. Z czasem Usui stał się wykształconym i szanowanym nauczycielem buddyjskim z grupą swoich uczniów. Spotykali się regularnie a Usui nauczał na podstawie zebranych tekstów. Skupiał się na uzdrawianiu i pomocy ludzkości przez uzdrawianie. Praktykowali rytuały w celu powstrzymania szerzących się zaraz i uzdrowienia wszelkiego rodzaju chorób.
Jeśli chodzi o życie osobiste, Usui ożenił się z Sadako Suzuki, z którą miał syna - Fuji Usui (1908-1946), oraz córkę (1913-1935). Według niektórych przekazów, w 1914 roku udał się na górę Kurama aby pościć i w odosobnieniu praktykować medytację (Isyu Guo). Po 21 dniach doświadczył strumienia energii ReiKi i otrzymał dar uzdrawiania a jednocześnie jego pytania i wątpliwości roztopiły się w spokoju jego umysłu. Hiroshi Doi podaje błędnie, że miało to miejsce w marcu 1922 roku, lecz inne wiarygodniejsze źródła podają rok 1914. Wypróbowywał uzdrawianie najpierw na sobie i swoich bliskich. Ponieważ efekty były zadowalające, postanowił przekazać swoją metodę innym. Jest również wielce prawdopodobne, że na powstanie systemu Usui ReiKi Ryoho miały wpływ inne szkoły ezoteryczne. W tych czasach nauczał między innymi Morihei Tanaka, który stworzył system Dai Rei Do w którym uzdrawiano za pomocą energii zwanej Rei Shi Jitsu. Niektóre źródła twierdzą, że Usui mógł być jednym z uczniów Morihei Tanaka. W Dai Rei Do była stosowana, podobnie jak w ReiKi technika inicjacji - ReiJu.
Inną szkołą była Omoto Kyo rozwinięta przez Onisaburo Deiguchi. Wykorzystywano w niej leczenie energetyczne oraz poprzez dietę. System ten był dalej rozwijany przez Mokichi Okada, twórcę Sei Kai Kyu Sei Kyo, znanego jako Johrei. Również tam stosuje się ReiJu. W końcu nie można zapomnieć o Ki-Ko, czyli japońskiej odmianie chi-kung, czy AiKiDo. Techniki, takie jak HatsuRei-Ho pochodzą niewątpliwie z Ki-Ko. Tak więc ReiKi Ryoho może być, wykonaną przez Mikao Usui, kompilacją nauk i technik, które poznał w swoim życiu. W kwietniu 11-ego roku epoki Taisho (1922) założył Stowarzyszenie Metody Uzdrawiania Usui - Usui ReiKi Ryoho Gakkai i otworzył klinikę w Harajuku - Aoyama w Tokio. Nie tylko udzielał zabiegów leczniczych ale również nauczał swojej metody innych.
Inną szkołą była Omoto Kyo rozwinięta przez Onisaburo Deiguchi. Wykorzystywano w niej leczenie energetyczne oraz poprzez dietę. System ten był dalej rozwijany przez Mokichi Okada, twórcę Sei Kai Kyu Sei Kyo, znanego jako Johrei. Również tam stosuje się ReiJu. W końcu nie można zapomnieć o Ki-Ko, czyli japońskiej odmianie chi-kung, czy AiKiDo. Techniki, takie jak HatsuRei-Ho pochodzą niewątpliwie z Ki-Ko. Tak więc ReiKi Ryoho może być, wykonaną przez Mikao Usui, kompilacją nauk i technik, które poznał w swoim życiu. W kwietniu 11-ego roku epoki Taisho (1922) założył Stowarzyszenie Metody Uzdrawiania Usui - Usui ReiKi Ryoho Gakkai i otworzył klinikę w Harajuku - Aoyama w Tokio. Nie tylko udzielał zabiegów leczniczych ale również nauczał swojej metody innych.
"Od niepamiętnych czasów, często zdarzało się, że ktoś kto odkrył oryginalną tajemną zasadę, zatrzymywał ją dla siebie, lub dzielił się nią tylko ze swoimi spadkobiercami. Ta tajemnica była potem wykorzystywana dla zabezpieczenia życia jego spadkobierców. (Spadkobiercy oznaczają tu nie tylko rodzinę, ale również uczniów. Zwrot "zabezpieczenie życia" należy rozumieć jako zabezpieczenie finansowe. Tajemnica taka nie jest przekazywana osobom z zewnątrz.) Jednak jest to staromodny zwyczaj z ubiegłego wieku (i dlatego przestarzały). W takich czasach jak obecne szczęśliwość ludzkości opiera się na wspólnej pracy i chęci do pracy społecznej. Z tego powodu nigdy nie zezwoliłbym nikomu na posiadanie Reiki tylko dla siebie. Nasza Metoda Reiki jest czymś absolutnie oryginalnym i nie może być porównywana z jakąkolwiek inną duchową ścieżką na świecie.
Dlatego więc chciałbym uczynić tę metodę powszechną i bezpłatnie dostępną dla społeczności, dla jej dobra. Każdy z nas posiada potencjał aby otrzymać boski dar, dzięki któremu ciało i dusza zostają połączone. W ten sposób, dzięki Reiki, bardzo wielu ludzi doświadczy błogosławieństwa boskości. Przede wszystkim chcę zaznaczyć, że nasza Metoda Reiki jest terapią oryginalną, opartą na duchowej sile wszechświata. Dzięki temu istota ludzka zostanie najpierw uzdrowiona, a później pogłębi się jej spokój umysłu i radość życia. Dzisiaj potrzebujemy poprawy i zmiany struktury naszego życia i w ten sposób będziemy mogli uwolnić naszego bliźniego, istotę ludzką, od chorób i cierpień emocjonalnych. Oto powody, dla których ośmielam się otwarcie, powszechnie i bezpłatnie nauczać tej metody publicznie".
Podczas nauki technik Buddyzmu Shinto i Mahayany (Mikkyo) odkrył Reiju (błogosławieństwo, dostrojenie) Hatsurei-ho (medytacja oczyszczająca ciało, ducha i umysł). Na tych technikach opierały się nauki Systemu Usui. Praktyka była z początku intuicyjna. Z czasem Usui wprowadzał techniki i tworzył podręcznik metody - Usui ReiKi Hikkei. MAHAJANA [sanskr., ‘wielki wóz’], jeden z 2 gł. kierunków buddyzmu; ukształtowała się ok. I w. na terenie Indii jako bardziej liberalna interpretacja nauk Buddy (obok hinajany); rozpowszechniła się w Nepalu, Tybecie, Mongolii, Chinach, Japonii, wytworzyła ideał soteriologiczny bóstw i bodhisattwów, przyczyniających się do zbawienia ludzkości; zachowały się liczne teksty rel. — Tipitaka (palijski kanon); ok. VII w. wykształcił się kierunek m. zw. mantrajaną.
Dlatego więc chciałbym uczynić tę metodę powszechną i bezpłatnie dostępną dla społeczności, dla jej dobra. Każdy z nas posiada potencjał aby otrzymać boski dar, dzięki któremu ciało i dusza zostają połączone. W ten sposób, dzięki Reiki, bardzo wielu ludzi doświadczy błogosławieństwa boskości. Przede wszystkim chcę zaznaczyć, że nasza Metoda Reiki jest terapią oryginalną, opartą na duchowej sile wszechświata. Dzięki temu istota ludzka zostanie najpierw uzdrowiona, a później pogłębi się jej spokój umysłu i radość życia. Dzisiaj potrzebujemy poprawy i zmiany struktury naszego życia i w ten sposób będziemy mogli uwolnić naszego bliźniego, istotę ludzką, od chorób i cierpień emocjonalnych. Oto powody, dla których ośmielam się otwarcie, powszechnie i bezpłatnie nauczać tej metody publicznie".
Podczas nauki technik Buddyzmu Shinto i Mahayany (Mikkyo) odkrył Reiju (błogosławieństwo, dostrojenie) Hatsurei-ho (medytacja oczyszczająca ciało, ducha i umysł). Na tych technikach opierały się nauki Systemu Usui. Praktyka była z początku intuicyjna. Z czasem Usui wprowadzał techniki i tworzył podręcznik metody - Usui ReiKi Hikkei. MAHAJANA [sanskr., ‘wielki wóz’], jeden z 2 gł. kierunków buddyzmu; ukształtowała się ok. I w. na terenie Indii jako bardziej liberalna interpretacja nauk Buddy (obok hinajany); rozpowszechniła się w Nepalu, Tybecie, Mongolii, Chinach, Japonii, wytworzyła ideał soteriologiczny bóstw i bodhisattwów, przyczyniających się do zbawienia ludzkości; zachowały się liczne teksty rel. — Tipitaka (palijski kanon); ok. VII w. wykształcił się kierunek m. zw. mantrajaną.
Świątynia Saihoji w Tokio przy której znajduje się grobowiec Mikao Usui |
Mikao Usui - 1865-1926
Sukcesorzy Mikao Usui w Usui ReiKi Ryoho Gakkai:
- Juzaburo Ushida (Gyuda) - (1865-1935) - Kontradmirał - Shinpiden otrzymał od Usui Sensei - Prezydent w latach: 1865-1935
- Kan'ichi Taketomi - (1878-1960) - Kontradmirał - Shinpiden otrzymał od Usui Sensei - Prezydent w latach: 1878-1960
- Yoshiharu Watanabe - (18??-1960) - Nauczyciel w Szkole Marynarki Wojennej - Shinpiden otrzymał od Usui Sensei - President 1946 (?) przez 8 miesięcy.
- Hoichi Wanami - (1883-1975) - Vice Admirał - Shinpiden otrzymał od Ushida Sensei - Prezydent w latach: 19??-1966r
- Kimiko Koyama - (1906-1999) zrezygnowała 17 stycznia 1998 z powodu wieku) - Shinpiden otrzymała od Taketomi Sensei - Prezydent w latach: 1966-1998
- Masayoshi (zdrobniale Masaki) Kondoh - (193?) profesor Uniwersytetu - (Prezydent URG od 17 stycznia 1998 do 2010 r.) - Shinpiden otrzymał od Wanami Sensei. Mr. Makino jest wice prezydentem - od 1999 r.
- Ichita Takahashi od 31 stycznia 2010 - prezydent Stowarzyszenia.
Jak ReiKi trafiło do USA i Europy?
Jednym z uczniów Mikao Usui był Chujiro Hayashi. Poziom Shinpi Den otrzymał w 1925 roku. W parę miesięcy po śmierci Mikao Usui, Hayashi wraz z Juzaburo Gyuda i Kanichi Taketomi przenieśli klinikę do innego dystryktu - Shinano Machi. Hayashi, jako emerytowany chirurg japońskiej marynarki, starał się nadać systemowi ReiKi bardziej formalną strukturę. Usunął on również w swojej filii szkoły ezoteryczne nauki buddyjskie, które przekazywał Mikał Usui. Być może, to było powodem jego odejścia z Gakkai w 1931 roku. Założył on własną klinikę i szkołę ReiKi pod nazwą Hayashi ReiKi Kenkyukai. Jego metody uzdrawiania i nauczania były oparte na Usui ReiKi Ryoho, lecz Hayashi wprowadził pewne zmiany. Prawdopodobnie kładł większy nacisk na zastosowanie symboli i sformalizował procedury inicjacyjne. Jego techniki były mniej intuicyjne, oparte na rytuale i ceremonii. Do jego kliniki trafiła ciężko chora Hawayo Takata. Została uzdrowiona i zapragnęła poznać Metodę ReiKi. Hayashi zgodził się ją uczyć i do 1938 roku przekazywał wiedzę pani Takata. Przed swoją śmiercią w 1941 roku wyznaczył swoją żonę, Chie Hayashi jako 2-ego przewodniczącego Hayashi ReiKi Kenkyukai. Od tego czasu Hawayo Takata nie miała kontaktu ze swoim nauczycielem ani z organizacjami ReiKi w Japonii. Rozpoczęła nauczanie ReiKi w USA pod nazwą Usui Shiki Ryoho. Wyszkoliła 22 nauczycieli ReiKi. Po śmierci Hawayo Takata, 12-ego grudnia 1980 roku, jej wnuczka Phillis Lei Furumoto ogłosiła się "Wielkim Mistrzem" i "Spadkobierczynią Linii Przekazu" oraz założyła organizację "ReiKi Alliance". Należy tu zaznaczyć, że w Usui ReiKi Ryoho nigdy nie występował tytuł mistrz a tym bardziej wielki mistrz. Najwyższym stopniem był Sensei - nauczyciel, a do tego spadkobiercą nauczania mistrza Mikao Usui jest Japońskie Stowarzyszenie Usui Reiki.
Zainteresowanych systemem uzdrawiania Usui Reiki zapraszamy na warsztaty
© Wszelkie prawa do publikacji zastrzeżone przez: usui-reiki-gakkai.blogspot.com
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz